Er du ny på siden? Lag deg en bruker her for å lese i forumet. Les mer om forumet her.


DONALDFORUM GOES PATREON!

Post by Galaniitoluodda on Sept 16, 2019 18:51:53 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,006 poster
3,988 likerklikk

Sept 16, 2019 18:51:53 GMT 1        på skrivebordsversjon       

For å sikre videre drift av DonaldForum til tross for at annonseinntektene ikke strekker til har jeg som eneveldig konge bestemt meg for å gjøre det mulig å donere penger til DonaldForum.

Det er selvfølgelig aldeles kjipt å betale penger for noe uten å få noe tilbake for det. Derfor har jeg nå opprettet en Patreon-side for DonaldForum med meget fancy fordeler for alle de sjenerøse medlemmene som velger å bruke sine hardtjente penger på å støtte dette over 12 år gamle samfunnet.

Fra så lite som 36 kroner i måneden kan du blant annet få en veldig kul silver badge på profilen og miniprofilen din samt kunne velge mellom flere hatter så snart vi får implementert dem.

For 72 kroner i måneden får du i tillegg meget fancy effekter på din miniprofil som custom bakgrunnsfarge eller bakgrunnsbilde. I tillegg får du en fullstendig ad-free versjon av forumet som innebærer at bredden til innholdet blir større og du slipper forstyrrende annonser.

For 125 kroner i måneden får du, i tillegg til alt det som allerede er nevnt, mulighet for å annonsere for hva enn du vil på DonaldForum samt mulighet for å ha et eget bakgrunnsbilde på profilen din.

Dersom du har flere ideer til ting vi kan ha med på de ulike nivåene på Patreon så må du gjerne legge igjen en kommentar her. Ellers er det bare å sjekke ut Patreon-siden og forhåpentligvis kommer noen til å støtte forumet.

En oversikt over alle Patreon-støttere og inntektene som kommer fra dem, samt alle AdSense-inntekter og ProBoards-utgifter kommer til å publiseres i forumet slik at alle er klar over hva som kommer inn og hva som går ut. 100 % av inntektene går til drift av Dofo. Dersom inntektene skulle vise seg å bli høyere enn utgiftene kommer vi tilbake til hvordan overskuddet skal brukes (til rekruttering, annonsering, osv.).

For ordens skyld har Patreon-støtte ingen bindingstid så du kan f.eks. støtte oss en måned der du har litt penger til overs men midlertidig avslutte støtten hvis det er en måned der du trenger hver eneste krone selv.

TUSEN TAKK TIL ALLE SOM TOK SEG TIDEN TIL Å LESE GJENNOM DETTE, HÅPER VI SES PÅ PATREON!



Eldre versjon av tråden:

For å sikre videre drift av DonaldForum til tross for at annonseinntektene ikke strekker til har jeg som eneveldig konge bestemt meg for å gjøre det mulig å donere penger til DonaldForum.

Det er selvfølgelig aldeles kjipt å betale penger for noe uten å få noe tilbake for det. Derfor har jeg nå opprettet en Patreon-side for DonaldForum med meget fancy fordeler for alle de sjenerøse medlemmene som velger å bruke sine hardtjente penger på å støtte dette over 12 år gamle samfunnet.

Fra så lite som 36 kroner i måneden kan du blant annet få en veldig kul silver badge på profilen og miniprofilen din samt kunne velge mellom flere hatter så snart vi får implementert dem.

For 72 kroner i måneden får du i tillegg meget fancy effekter på din miniprofil som custom bakgrunnsfarge eller bakgrunnsbilde. I tillegg får du en fullstendig ad-free versjon av forumet som innebærer at bredden til innholdet blir større og du slipper forstyrrende annonser.

For 125 kroner i måneden får du, i tillegg til alt det som allerede er nevnt, alle dine nye tråder stickyed/announced og har muligheten til å sende inn ideer og forslag til crewet som crewet lover å diskutere.

Dersom du har flere ideer til ting vi kan ha med på de ulike nivåene på Patreon så må du gjerne legge igjen en kommentar her. Ellers er det bare å sjekke ut Patreon-siden og forhåpentligvis kommer noen til å støtte forumet.

En oversikt over alle Patreon-støttere og inntektene som kommer fra dem, samt alle AdSense-inntekter og ProBoards-utgifter kommer til å publiseres i forumet slik at alle er klar over hva som kommer inn og hva som går ut. 100 % av inntektene går til drift av Dofo. Dersom inntektene skulle vise seg å bli høyere enn utgiftene kommer vi tilbake til hvordan overskuddet skal brukes (til rekruttering, annonsering, osv.).

For ordens skyld har Patreon-støtte ingen bindingstid så du kan f.eks. støtte oss en måned der du har litt penger til overs men midlertidig avslutte støtten hvis det er en måned der du trenger hver eneste krone selv.

TUSEN TAKK TIL ALLE SOM TOK SEG TIDEN TIL Å LESE GJENNOM DETTE, HÅPER VI SES PÅ PATREON!

Sist endret: Sept 29, 2019 13:59:50 GMT 1 av Galaniitoluodda
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 237978|Tittel = DONALDFORUM GOES PATREON!|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Rebekka!!! on Sept 16, 2019 19:06:44 GMT 1

Rebekka!!! Avatar
Rebekka!!!
Hakkespettene
Moderator

Silver Tier Patron

Medlem siden May 2015
3,429 poster
1,085 likerklikk
Sept 16, 2019 19:06:44 GMT 1        på mobilversjon       
«Congratulations! You’re now a patron of DonaldForum.no!»

:^D
Praise the sun!


lolol

<ref>{{Referanse Dofo|Post = 237979|Tittel = DONALDFORUM GOES PATREON!|Utgiver = Rebekka!!!|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Sept 16, 2019 19:13:34 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,006 poster
3,988 likerklikk
Sept 16, 2019 19:13:34 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Rebekka!!! Avatar
«Congratulations! You’re now a patron of DonaldForum.no!»

:^D
m e g a n i c e

Nå må jeg få på plass systemet for alle fordelene snarest men takker så meget allerede nå!
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 237980|Tittel = DONALDFORUM GOES PATREON!|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Tralan on Sept 16, 2019 19:44:23 GMT 1

Tralan Avatar
Tralan
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
7,167 poster
1,665 likerklikk
Sept 16, 2019 19:44:23 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Det høres bra ut, og jeg er positiv til donasjonsordningen. Men hvis alle som donerer 125 kroner skal få alle sine tråder gjort stickyed/announced, vil jo forumet til slutt ende opp med et eneste visvas? Det er kanskje lurt at vi får utredet de potensielle ulempene.

Jeg tror også det er lurt å oppgi et bankkontonr. i tillegg, som folk kan overføre penger til, hvis man ikke ønsker å fikle med patreon.com. Vipps hadde også vært en ide å ta i bruk, samt på sikt mulighet til å donere anonymt med Bitcoins.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 237982|Tittel = DONALDFORUM GOES PATREON!|Utgiver = Tralan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Sept 16, 2019 19:55:33 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,006 poster
3,988 likerklikk
Sept 16, 2019 19:55:33 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Tralan Avatar
Det høres bra ut, og jeg er positiv til donasjonsordningen. Men hvis alle som donerer 125 kroner skal få alle sine tråder gjort stickyed/announced, vil jo forumet til slutt ende opp med et eneste visvas? Det er kanskje lurt at vi får utredet de potensielle ulempene.

Jeg tror også det er lurt å oppgi et bankkontonr. i tillegg, som folk kan overføre penger til, hvis man ikke ønsker å fikle med patreon.com. Vipps hadde også vært en ide å ta i bruk, samt på sikt mulighet til å donere anonymt med Bitcoins.
Det er klart at vi ikka kan ha 20 annonserte tråder samtidig, men i første omgang ønsker vi jo å bare dekke de direkte driftsutgiftene på rundt 300 kroner. Da vil vi kanskje ha 1 eller 2 diamond tier patrons, og da er det lite sannsynlig at det vil være mer enn maks et par tråder av dem som er annonsert til enhver tid.

Når det kommer til bankkonto er det kanskje mer praktisk å ha noen med et norsk og/eller svensk kontonummer enn et finsk et. Da @winterduck skulle overføre meg penger for AdSense-inntektene måtte han ha en lang telefonsamtale med banken først. x) Vipps kan jeg nok heller ikke ha fordi jeg ikke har et norsk telefonnummer. Men jeg er helt enig i at vi bør se nærmere på de mulighetene.

Den som ønsker å donere i kryptovaluta (fortrinnsvis Bitcoin, Bitcoin Cash, Ethereum eller Stellar) kan kontakte meg for adresse. Skal også legge adressene ut her etterpå
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 237984|Tittel = DONALDFORUM GOES PATREON!|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by NyfikenMussePigg on Sept 17, 2019 7:03:35 GMT 1

NyfikenMussePigg Avatar
NyfikenMussePigg
Hakkespettene

Medlem siden November 2017
3,666 poster
367 likerklikk
Sept 17, 2019 7:03:35 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Tralan Avatar
Jeg tror også det er lurt å oppgi et bankkontonr. i tillegg, som folk kan overføre penger til, hvis man ikke ønsker å fikle med patreon.com. Vipps hadde også vært en ide å ta i bruk, samt på sikt mulighet til å donere anonymt med Bitcoins.
Det undrer jeg også over. Findes det nogen mulighed at kunne donere til Donaldforumet uden at købe ekstra förmåner på Patroen?

En anden ting som jeg undrer over denne nye funktion. Er den allerede anslutet til Donaldforum? At når man køber den ekstra förmån på Patroen så kommer det at virke efter nogle timer?
›› Hvis du tror at du kan lave en eller anden kriminel gerning uden at nogen ved om det, så tror du forkert ‹‹
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 238014|Tittel = DONALDFORUM GOES PATREON!|Utgiver = NyfikenMussePigg|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Sept 17, 2019 18:29:54 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,706 poster
641 likerklikk
Sept 17, 2019 18:29:54 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Jag antar att det är bra att möjligheten att stötta forumet ekonomiskt finns och kommer själv överväga möjligheten. Likt Tralan tycker jag dock att du/ni starkt bör överväga att byta ut förmånen att få sina trådar announced i en vecka mot någon/några av de förmåner Winterduck föreslog. Även om jag inte heller tror att det är speciellt många som kommer bli Diamond Tier patrons så tycker jag personligen inte att trådar som varken är någon typ av viktig infordopion eller någon typ av tillfälligt stort evenemang bör vara announced överhuvudtaget. Samtidigt finns också en risk att vissa trådar trängs undan på andra sidan om allt för många trådar ärannounced eller fäst. Om ni ändå inte vill byta ut den förmånen helt så kanske ni kan överväga att låta de fästa en tråd istället.

--

Vet inte riktigt när det kommer hända men bland annat Swish i Sverige, Vipps i Norge och Mobile Pay i Finland och Danmarkhar planer på att i framtiden göra det möjligt att skicka pengar mellan tjänsterna. Tills dess tror jag dock att det kommer bli ganska bökigt för att över huvud taget använda någon av de tjänsterna förutom den finska.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 238023|Tittel = DONALDFORUM GOES PATREON!|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Tralan on Sept 18, 2019 19:10:51 GMT 1

Tralan Avatar
Tralan
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
7,167 poster
1,665 likerklikk
Sept 18, 2019 19:10:51 GMT 1        på skrivebordsversjon       
robsan Avatar
Jag antar att det är bra att möjligheten att stötta forumet ekonomiskt finns och kommer själv överväga möjligheten. Likt Tralan tycker jag dock att du/ni starkt bör överväga att byta ut förmånen att få sina trådar announced i en vecka mot någon/några av de förmåner Winterduck föreslog.
Absolutt, det er noe vi bør vurdere. Fordeler som stickyed/announced og muligheten til å sende inn ideer og forslag til crewet kan gjerne byttes ut med noe annet, og egentlig er det å sende inn forslag til crewet noe alle burde ha mulighet til.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 238047|Tittel = DONALDFORUM GOES PATREON!|Utgiver = Tralan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Tralan on Sept 18, 2019 19:48:56 GMT 1

Tralan Avatar
Tralan
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
7,167 poster
1,665 likerklikk
Sept 18, 2019 19:48:56 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Jeg har tatt opp saken i crewet nå.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 238060|Tittel = DONALDFORUM GOES PATREON!|Utgiver = Tralan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Tralan on Sept 20, 2019 1:01:40 GMT 1

Tralan Avatar
Tralan
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
7,167 poster
1,665 likerklikk
Sept 20, 2019 1:01:40 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Det er sant nok; patreon-ordningen kolliderer delvis med ALs politikk om å tildele trofeer og premier til de aktivste medlemmene. Det vil selvsagt være en risk for at de som ikke har råd til å donere føler at de ikke er like mye verdsatt. Det kan gi et uheldig inntrykk dersom Per som ikke har råd til å donere, ser at Lisa har en flunkende ny silver badge på miniprofilen sin. Men forumet må også ha inntekter, og det blir kanskje mer et verdispørsmål om man skal ha VIP-medlemskap eller ikke.

Jeg er hverken for eller imot VIP-medlemskap, men om man først skal ha det, mener jeg man bør strebe etter at det skal bli minst mulig skiller mellom medlemmene. Men det er som sagt mulig å også ha en donasjonsordning uten VIP-medlemskap eller særskilte privilegier.

Når det gjelder privilegiene om å få trådene sine sticky/annonsert samt forslagsrett til crewet, så har Galaniitoluodda sagt seg enig i at vi bytter ut disse privilegiene med andre.

Dersom noen har forslag er det altså bare å poste dem i det åpne forumet, slik jeg gjorde her. Alternativt kan man sende meg en PM. Det er ikke påkrevd å sende inn forslagene gjennom Andetinget.

Hvis man har en tråd man vil ha gjort sticky kan man forespørre det, og deretter gjør vi en vurdering om hvorvidt det er en tråd som bør være sticky eller ikke.

Når det gjelder annonsering på Donaldforum så har vi i stor utstrekning åpnet opp for gratis annonsering for allmennyttige formål (interne Dofo-arrangement o.l.), så hvis noen har noe a la dette som man ønsker å annonsere om, er det gode muligheter for å få det innvilget. I så fall bør man sende en forespørsel til Galaniitoluodda.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 238104|Tittel = DONALDFORUM GOES PATREON!|Utgiver = Tralan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Deleted on Sept 21, 2019 9:06:53 GMT 1

Deleted Avatar
Deleted


Medlem siden January 1970
0 poster
likerklikk
Sept 21, 2019 9:06:53 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Gillar att bakgrunden i patron är "Hur långt kan vi räkna idag".
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 238148|Tittel = DONALDFORUM GOES PATREON!|Utgiver = Deleted|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Sept 29, 2019 13:58:11 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,006 poster
3,988 likerklikk
Sept 29, 2019 13:58:11 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Etter å ha diskutert privilegiene i crewet kan jeg omsider (etter å ha glemt av det to ganger) offisielt annonsere at vi fjerner disse to privilegiene på platinum tier nivået:
Rett til å få gjort absolutt alle trådene sine sticky/annonsert
Enerett til å sende inn forslag til crewet


Og bytter de i stedet ut med disse:
Adgang til å ha annonser på Donaldforum i en angitt periode (annonsene kan plasseres enten som et banner på toppen eller på siden)
Mulighet for donatorer å ha eget bakgrunnsbilde på profilen


----

De som ønsker å donere med kryptovaluta kan også gjøre det nå. Nedenfor finner dere adressene for en rekke ulike kryptovaluta. Dersom du er interessert i donere i en kryptovaluta som ikke er nevnt kan du si ifra så kan jeg ordne en konto for det også.

Bitcoin (BTC): 1EUychwk96Y3vrRoeEekQMmEveArUSvTk
Bitcoin Cash (BCH): qz8wpr7zcddjns3kc2fsp6mmt3v2r04npgezd6kkp7
Ethereum (ETH): 0x3f69118D715c5920f92d62AAfD730E5AfB86433e
Stellar (XLM): GBPWMDEKV3JNZILJXXEBWX6JFAK4XDMD53FCC6AYHOA5GNP7EOXROZPR
Sist endret: Sept 29, 2019 13:58:27 GMT 1 av Galaniitoluodda
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 238361|Tittel = DONALDFORUM GOES PATREON!|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by The Fighter Andre on Sept 29, 2019 16:47:46 GMT 1

The Fighter Andre Avatar
The Fighter Andre
Hakkespettene
Klanleder

Medlem siden July 2015
5,962 poster
1,228 likerklikk
Sept 29, 2019 16:47:46 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Synd at det ikke går an å donere via Vipps, for da skulle jeg ha vurdert det.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 238371|Tittel = DONALDFORUM GOES PATREON!|Utgiver = The Fighter Andre|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Sept 29, 2019 16:59:48 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,006 poster
3,988 likerklikk
Sept 29, 2019 16:59:48 GMT 1        på skrivebordsversjon       
The Fighter Andre Avatar
Synd at det ikke går an å donere via Vipps, for da skulle jeg ha vurdert det.
Vi skal se nærmere på mulighetene for det. Det samme gjelder @shapurv sine forslag. Er positiv til begge deler egentlig
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 238373|Tittel = DONALDFORUM GOES PATREON!|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Tralan on Sept 29, 2019 17:59:33 GMT 1

Tralan Avatar
Tralan
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
7,167 poster
1,665 likerklikk
Sept 29, 2019 17:59:33 GMT 1        på skrivebordsversjon       
shapurv Avatar
Bra annons ni har framme, men det hade varit bättre om ni låtit annonsen växla mellan norska, danska och svenska. Det finns nämligen ännu inget på startsidan som visar för oinloggade besökare att det här är en hemsida för alla skandinaver...
Sikter du til denne annonsen?


Ja, vi kunne forsåvidt hatt den på svensk og dansk også. Men i så fall trenger vi noen til å hjelpe til med oversettingen.

<ref>{{Referanse Dofo|Post = 238377|Tittel = DONALDFORUM GOES PATREON!|Utgiver = Tralan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>