Er du ny på siden? Lag deg en bruker her for å lese i forumet. Les mer om forumet her.


Innføring av annonser fra Google AdSense (ikke en aprilspøk)

Post by Galaniitoluodda on Apr 7, 2019 21:04:25 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,008 poster
3,994 likerklikk

Apr 7, 2019 21:04:25 GMT 1        på skrivebordsversjon       
God kveld alle sammen,

I kveld har jeg ikke tenkt å skrive en lang rant om noe oppdikta tull, i stedet er jeg veldig glad for å endelig kunne annonsere at vi har fått godkjenning fra Google til å implementere EKTE annonser fra AdSense på forumet vårt.

I forbindelse med dette har det også blitt gjort noen endringer i vår registreringsavtale. Kort oppsummert står det nå at vi har fått Google sine DART-informasjonskapsler på forumet for å kunne tilby brukerne best mulig reklame. Dersom man ikke ønsker å tillate bruk av disse informasjonskapslene eller ønsker å få mer informasjon om saken, henviser vi til denne siden. Endringene trer i kraft med umiddelbar virkning.

Det er enkelte ting som er viktig å huske på når det kommer til annonsene. Dersom Google merker at det har kommet unaturlig mange klikk på annonsene kommer vi til å miste tillatelsen til å ha dem der. Vi ønsker IKKE at dere klikker på annonsene for å øke inntektene; tvert imot kan det føre til at Google fjerner annonsene og da mister vi dem for en god stund framover. Dere må forholde dere til annonsene på samme måte som dere ville ha gjort på andre nettsteder og ikke trykke ekstra mye på dem.

Ellers kan jeg også meddele at vi er godt i gang med en reorganisering av crewet og det nye crewet vil annonseres fredag 12. april. Til sist vil jeg ønske alle medlemmer en fortsatt fin søndagskveld samt en fin ny uke fra i morgen.



Med vennlig hilsen

Galaniitoluodda
Administrator
Sist endret: Apr 7, 2019 21:22:58 GMT 1 av Galaniitoluodda
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 217791|Tittel = Innføring av annonser fra Google AdSense (ikke en aprilspøk)|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Deleted on Apr 8, 2019 19:36:12 GMT 1

Deleted Avatar
Deleted


Medlem siden January 1970
0 poster
likerklikk
Apr 8, 2019 19:36:12 GMT 1        på skrivebordsversjon       
winterduck Avatar
Apr 8, 2019 19:16:19 GMT 1 @winterduck said:
Gillar du inte reklamen du får upp? Här kommer 3 tips för att anpassa annonserna till dina egna intressen:

1. Logga in på ditt Google-konto. Om du inte har något bör du skapa ett för att få så bra reklam som möjligt.

2. Besök den här sidan och inaktivera de intressen som inte passar in på dig.

3. Om du fortfarande får upp reklam som du inte gillar kan du klicka på "Annonsval" (den lilla triangeln högst upp till höger på annonsen). Där kan du inaktivera annonsen.

Genom att anpassa dina annonser istället för att använda AdBlock gör du en stor insats för forumet. Tack på förhand!

Mvh Winterduck

"25-34 year olds"
Excuse me? >:c
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 217895|Tittel = Innføring av annonser fra Google AdSense (ikke en aprilspøk)|Utgiver = Deleted|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Apr 8, 2019 21:58:49 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,927 poster
678 likerklikk
Apr 8, 2019 21:58:49 GMT 1        på skrivebordsversjon       
smash909 Avatar
winterduck Avatar
Apr 8, 2019 19:16:19 GMT 1 @winterduck said:
Gillar du inte reklamen du får upp? Här kommer 3 tips för att anpassa annonserna till dina egna intressen:

1. Logga in på ditt Google-konto. Om du inte har något bör du skapa ett för att få så bra reklam som möjligt.

2. Besök den här sidan och inaktivera de intressen som inte passar in på dig.

3. Om du fortfarande får upp reklam som du inte gillar kan du klicka på "Annonsval" (den lilla triangeln högst upp till höger på annonsen). Där kan du inaktivera annonsen.

Genom att anpassa dina annonser istället för att använda AdBlock gör du en stor insats för forumet. Tack på förhand!

Mvh Winterduck

"25-34 year olds"
Excuse me? >:c
Ännu värre för mig, jag får fram att jag är "35-44 år" !!?! :O

Nu när jag kollat lite noggrannare så verkar det bro på att jag av någon anledning skrivit in att jag föddes 1979 i min Google-profil så det är väl antagligen det den går utefter.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 217902|Tittel = Innføring av annonser fra Google AdSense (ikke en aprilspøk)|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Deleted on Apr 8, 2019 22:14:50 GMT 1

Deleted Avatar
Deleted


Medlem siden January 1970
0 poster
likerklikk
Apr 8, 2019 22:14:50 GMT 1        på skrivebordsversjon       
robsan Avatar
smash909 Avatar
"25-34 year olds"
Excuse me? >:c
Ännu värre för mig, jag får fram att jag är "35-44 år" !!?! :O

Nu när jag kollat lite noggrannare så verkar det bro på att jag av någon anledning skrivit in att jag föddes 1979 i min Google-profil så det är väl antagligen det den går utefter.
Jeg har literally ingen anelse hva de går ut etter lol.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 217909|Tittel = Innføring av annonser fra Google AdSense (ikke en aprilspøk)|Utgiver = Deleted|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Deleted on Apr 8, 2019 22:18:00 GMT 1

Deleted Avatar
Deleted


Medlem siden January 1970
0 poster
likerklikk
Apr 8, 2019 22:18:00 GMT 1        på skrivebordsversjon       
robsan Avatar
smash909 Avatar
"25-34 year olds"
Excuse me? >:c
Ännu värre för mig, jag får fram att jag är "35-44 år" !!?! :O

Nu när jag kollat lite noggrannare så verkar det bro på att jag av någon anledning skrivit in att jag föddes 1979 i min Google-profil så det är väl antagligen det den går utefter.
Samme grunn her lol. Skrev jeg var født i 1990. Google tror også jeg eeeelsker Italia og Roma for en eller annen grunn.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 217910|Tittel = Innføring av annonser fra Google AdSense (ikke en aprilspøk)|Utgiver = Deleted|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Deleted on Apr 8, 2019 22:24:26 GMT 1

Deleted Avatar
Deleted


Medlem siden January 1970
0 poster
likerklikk
Apr 8, 2019 22:24:26 GMT 1        på skrivebordsversjon       
smash909 Avatar
robsan Avatar
Ännu värre för mig, jag får fram att jag är "35-44 år" !!?! :O

Nu när jag kollat lite noggrannare så verkar det bro på att jag av någon anledning skrivit in att jag föddes 1979 i min Google-profil så det är väl antagligen det den går utefter.
Samme grunn her lol. Skrev jeg var født i 1990. Google tror også jeg eeeelsker Italia og Roma for en eller annen grunn.
Google sender meg en slik reklame for en eller annen grunn selv om jeg har personalisert reklame på og ingenting tyder på at jeg har lyst til dette:

Altså eneste kategorier jeg har er 18-24, male, Classical music, Metal (music) og Rome.
Så tror de begynte å vise meg denne siden de ikke hadde nok reklamer av annet slag å vise meg.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 217914|Tittel = Innføring av annonser fra Google AdSense (ikke en aprilspøk)|Utgiver = Deleted|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Tralan on Apr 9, 2019 11:30:33 GMT 1

Tralan Avatar
Tralan
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
7,167 poster
1,667 likerklikk
Apr 9, 2019 11:30:33 GMT 1        på skrivebordsversjon       
winterduck Avatar
Apr 8, 2019 19:16:19 GMT 1 @winterduck said:
Gillar du inte reklamen du får upp? Här kommer 3 tips för att anpassa annonserna till dina egna intressen:

1. Logga in på ditt Google-konto. Om du inte har något bör du skapa ett för att få så bra reklam som möjligt.

2. Besök den här sidan och inaktivera de intressen som inte passar in på dig.

3. Om du fortfarande får upp reklam som du inte gillar kan du klicka på "Annonsval" (den lilla triangeln högst upp till höger på annonsen). Där kan du inaktivera annonsen.

Genom att anpassa dina annonser istället för att använda AdBlock gör du en stor insats för forumet. Tack på förhand!

Mvh Winterduck


Det er jo jevngodt med å ta selvmord på personvernet sitt. Milliardærer er gjerrigknarker av natur og det er ingen grunn til at vi skal utsette oss for reklame som potensielt kan få oss til å bruke mer penger.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 217924|Tittel = Innføring av annonser fra Google AdSense (ikke en aprilspøk)|Utgiver = Tralan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Ku-melkeren on Apr 9, 2019 17:18:33 GMT 1

Ku-melkeren Avatar
Ku-melkeren
Smartingene
Moderator

Medlem siden February 2015
7,972 poster
3,337 likerklikk
Apr 9, 2019 17:18:33 GMT 1        på skrivebordsversjon       
smash909 Avatar
robsan Avatar
Ännu värre för mig, jag får fram att jag är "35-44 år" !!?! :o

Nu när jag kollat lite noggrannare så verkar det bro på att jag av någon anledning skrivit in att jag föddes 1979 i min Google-profil så det är väl antagligen det den går utefter.
Samme grunn her lol. Skrev jeg var født i 1990. Google tror også jeg eeeelsker Italia og Roma for en eller annen grunn.
Du glaner jo på romerske keisere hele tida lmao
Bruker derimot omtrent ingen tid på å se på herre ansikt annet enn mitt eget. Og når jeg gjør det er det alltid herskere så jeg kan bruke det til å tenke over om jeg skal heltedyrke dem eller ikke. - smash
"Neo-vaginaen" er basically bare ett åpent sår. - smash


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 217928|Tittel = Innføring av annonser fra Google AdSense (ikke en aprilspøk)|Utgiver = Ku-melkeren|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Deleted on Apr 9, 2019 19:53:25 GMT 1

Deleted Avatar
Deleted


Medlem siden January 1970
0 poster
likerklikk
Apr 9, 2019 19:53:25 GMT 1        på mobilversjon       
Ku-melkeren Avatar
smash909 Avatar
Samme grunn her lol. Skrev jeg var født i 1990. Google tror også jeg eeeelsker Italia og Roma for en eller annen grunn.
Du glaner jo på romerske keisere hele tida lmao
De fleste keiserne er dritt. De eneste brae er Julius Caesar, Caesar Divi Filius Augustus, Claudius, Vespasian, Titus, Nerva, Trajan, Hadrian, Antonius Pius, Marcus Aurelius, Septimius Severus, Valerian, Gallienus, Aurelian og Julian The apostate.
Og bare få av dem ser estetisk ut.

Divi filius betyr foresten sønn av diviniteten på latinsk.

Ü b e r c h a d


^Caesar divi filius Augustus
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 217939|Tittel = Innføring av annonser fra Google AdSense (ikke en aprilspøk)|Utgiver = Deleted|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Deleted on Apr 9, 2019 20:00:52 GMT 1

Deleted Avatar
Deleted


Medlem siden January 1970
0 poster
likerklikk
Apr 9, 2019 20:00:52 GMT 1        på mobilversjon       
smash909 Avatar
Ku-melkeren Avatar
Du glaner jo på romerske keisere hele tida lmao
De fleste keiserne er dritt. De eneste brae er Julius Caesar, Caesar Divi Filius Augustus, Claudius, Vespasian, Titus, Nerva, Trajan, Hadrian, Antonius Pius, Marcus Aurelius, Septimius Severus, Valerian, Gallienus, Aurelian og Julian The apostate.
Og bare få av dem ser estetisk ut.

Divi filius betyr foresten sønn av diviniteten på latinsk.

Ü b e r c h a d


^Caesar divi filius Augustus
Og nei Veset; Konstantin er den VERSTE keiseren, ikke en bra keiser i det hele tatt.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 217940|Tittel = Innføring av annonser fra Google AdSense (ikke en aprilspøk)|Utgiver = Deleted|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Tralan on Apr 10, 2019 9:06:25 GMT 1

Tralan Avatar
Tralan
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
7,167 poster
1,667 likerklikk
Apr 10, 2019 9:06:25 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Hvordan vil mulighetene være for å ha brukerannonser? Mao. annonser for aktiviteter på Donaldforum? Vil det fortsatt være muligheter for det?

De er jo med på å skape mer aktivitet på Donaldforum, og ser i tillegg mye finere ut enn Google-annonsene.

<ref>{{Referanse Dofo|Post = 217989|Tittel = Innføring av annonser fra Google AdSense (ikke en aprilspøk)|Utgiver = Tralan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Apr 10, 2019 10:27:59 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,008 poster
3,994 likerklikk
Apr 10, 2019 10:27:59 GMT 1        på mobilversjon       
Tralan Avatar
Hvordan vil mulighetene være for å ha brukerannonser? Mao. annonser for aktiviteter på Donaldforum? Vil det fortsatt være muligheter for det?

De er jo med på å skape mer aktivitet på Donaldforum, og ser i tillegg mye finere ut enn Google-annonsene.

Ja, det skal være mulig. Når det kommer arrangement som Klanmesterskapet så skal jeg prioritere brukerannonser fremfor AdSense-annonser. Men hvis et arrangement varer over en hel uke så tenker jeg nok ikke å bytte ut alle annonser for en hel uke. I stedet kan vi f.eks. gjøre det slik at 1/2 av visningene får brukerannonser og 1/2 får AdSense-annonser.
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 217992|Tittel = Innføring av annonser fra Google AdSense (ikke en aprilspøk)|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Apr 11, 2019 22:03:04 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,008 poster
3,994 likerklikk
Apr 11, 2019 22:03:04 GMT 1        på skrivebordsversjon       
hejdå Avatar
Jag hittar fortfarande banners med texten ”annonser från AdSense kommer snart” lite här och där
Ups husker at jeg har glemt å fjerne dem en plass, skal gjøre det nå
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 218316|Tittel = Innføring av annonser fra Google AdSense (ikke en aprilspøk)|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Apr 17, 2019 23:35:46 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,008 poster
3,994 likerklikk
Apr 17, 2019 23:35:46 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Nå skal jeg oppdatere dere litt angående dette med annonsene:

Annonsene har nå vært på plass ganske så nøyaktig 10 dager. Foreløpig ligger vår inntekt på 157,24 norske kroner, eller rundt 16 kroner per dag.

Driften av forumet koster meg 3 558 norske kroner i året. Om vi klarer å opprettholde det nåværende nivået på annonseinntektene så vil bruttoinntekten være 5 739 norske kroner i året, altså vil vi gå 2 181 norske kroner i pluss hvert år, eller 182 norske kroner i pluss hver måned. Hvordan disse inntektene skal brukes skal vi se nærmere på senere.

Når det gjelder rent praktiske ting så har jeg nå fjernet annonsene mellom postene for det var nesten ingen som klikket på dem og de ga oss omtrent null inntekt og gjorde bare at brukerne måtte scrolle mer enn nødvendig. Vi får se om vi eventuelt plasserer noen flere annonser andre plasser i stedet eller om vi holder oss til sidebar-annonsen.
Sist endret: Apr 17, 2019 23:38:55 GMT 1 av Galaniitoluodda
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 220101|Tittel = Innføring av annonser fra Google AdSense (ikke en aprilspøk)|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Apr 20, 2019 17:06:33 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,008 poster
3,994 likerklikk
Apr 20, 2019 17:06:33 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Please, folkens.

22 medlemmer
har vært pålogget på Dofo hittil i dag. Vi har fått inn 1 annonseklikk.

Vi tjener i snitt litt over 3 NOK per klikk, så om alle dere hadde klikket på en annonse hadde vi tjent nesten 70 kroner bare i dag – eller 25 000 kroner i året. Men det klarer vi ikke om vi får ett eller to annonseklikk per dag.

Jeg må bare gjenta det som allerede står ovenfor annonsen: «Gjerne trykk på annonsene én gang per dag for å støtte driften av DonaldForum!»
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 221391|Tittel = Innføring av annonser fra Google AdSense (ikke en aprilspøk)|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>