Er du ny på siden? Lag deg en bruker her for å lese i forumet. Les mer om forumet her.


Oppdateringer fra crewet

Post by robsan on Apr 29, 2019 22:52:23 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,850 poster
667 likerklikk

Apr 29, 2019 22:52:23 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Galaniitoluodda Avatar
Jeg er klar over at søkefunksjonen kan misbrukes under skattejakter og lignende, men jeg satser på at folk ikke gjør det (selv om nå tydeligvis innrømmer at han gjør det, aldeles frekt)

Dessverre er det ikke mulig å skru den av
Jaså, det är inte möjligt att tillfälligt ta bort ikonen och byta adress för den sidan heller? hmm :/
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 223737|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Apr 29, 2019 22:54:30 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,006 poster
3,988 likerklikk
Apr 29, 2019 22:54:30 GMT 1        på skrivebordsversjon       
robsan Avatar
Galaniitoluodda Avatar
Jeg er klar over at søkefunksjonen kan misbrukes under skattejakter og lignende, men jeg satser på at folk ikke gjør det (selv om nå tydeligvis innrømmer at han gjør det, aldeles frekt)

Dessverre er det ikke mulig å skru den av
Jaså, det är inte möjligt att tillfälligt ta bort ikonen och byta adress för den sidan heller? hmm :/
Ikonet går an å ta bort, men adressen går ikke an å endre. Man kan også prøve å hindre bruk av den med CSS og JavaScript, men fullstendig blokkering er nok ikke mulig

I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 223740|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Apr 29, 2019 22:55:41 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,006 poster
3,988 likerklikk
Apr 29, 2019 22:55:41 GMT 1        på skrivebordsversjon       
EDIT:

En løsning på skattejaktproblemet er at man kan publisere hintene som bilder istedenfor tekst. Om man lager hintet som et bilde og laster opp på imgur så legger man bare inn imgurlinken, og da er det eneste man kan gjøre å søke på "imgur" og da får man jo opp alle postene med imgur-bilder og da er jo hele poenget med søket borte
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 223741|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Apr 29, 2019 22:56:42 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,850 poster
667 likerklikk
Apr 29, 2019 22:56:42 GMT 1        på skrivebordsversjon       
shapur Avatar
robsan Avatar
varför tror du att jag föreslog det då? finns det egentligen någon annan möjlig anledning än att jag vill förstöra för dig? Nå, I don't think så! x)
Nej, men du har rätt Robsan. Med tanke på att man inte kan lite på att folk inte använder sökfunktioner så borde man kunna göra något åt det. Men samtidigt är ju skattjakterna ofta otroligt svåra så det blir ju väldigt svårt att inte använda sökfunktionerna. Ett problem som flera skattgömmare tycks ha haft är att en ledtråd som kanske verkat tydligt ledande i deras egna huvuden, inte blir lika tydliga för skattsökarna...
Jo, ledtrådarna verkar ofta väldigt enkla när man redan har länken till svaret. Ofta är det inte lika självklart när man bara har ledtråden att gå efter. x)
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 223744|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Apr 29, 2019 22:57:46 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,850 poster
667 likerklikk
Apr 29, 2019 22:57:46 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Galaniitoluodda Avatar
robsan Avatar
Jaså, det är inte möjligt att tillfälligt ta bort ikonen och byta adress för den sidan heller? hmm :/
Ikonet går an å ta bort, men adressen går ikke an å endre. Man kan også prøve å hindre bruk av den med CSS og JavaScript, men fullstendig blokkering er nok ikke mulig

Jaha, det lät onödigt bökigt. Hade hoppats på att mitt förslag skulle varit möjligt men får fundera lite på ifall det finns något enklare alternativ.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 223747|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Apr 29, 2019 22:58:42 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,850 poster
667 likerklikk
Apr 29, 2019 22:58:42 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Galaniitoluodda Avatar
EDIT:

En løsning på skattejaktproblemet er at man kan publisere hintene som bilder istedenfor tekst. Om man lager hintet som et bilde og laster opp på imgur så legger man bare inn imgurlinken, og da er det eneste man kan gjøre å søke på "imgur" og da får man jo opp alle postene med imgur-bilder og da er jo hele poenget med søket borte
Där har vi faktiskt en smart lösning. Det är absolut något jag kommer fundera över nästa gång jag är med och gör en skattjakt. Smart! :D
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 223749|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Apr 29, 2019 23:02:35 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,006 poster
3,988 likerklikk
Apr 29, 2019 23:02:35 GMT 1        på mobilversjon       
hejdå Avatar
Galaniitoluodda Avatar
EDIT:

En løsning på skattejaktproblemet er at man kan publisere hintene som bilder istedenfor tekst. Om man lager hintet som et bilde og laster opp på imgur så legger man bare inn imgurlinken, og da er det eneste man kan gjøre å søke på "imgur" og da får man jo opp alle postene med imgur-bilder og da er jo hele poenget med søket borte
vänta vänta vänta

Nu måste jag få förtydliga mig. Jag har aldrig använt sökfunktionen för att hitta ledtrådar genom att söka på exempelvis "hint 3" och leta reda på ledtråden bakvägen. Jag har förstås använt mig av infordopionen i den tidigare ledtråden och sökt efter trådar med hjälp av ledorden som givits.

edit: därmed skulle ledtrådar i bilder inte på något vis förändra min strategi.
Ah, det var enda godt, da skjønner jeg x)

Da er det ikke så ille egentlig, men noen andre kan jo i teorien finne på å søke på typ «hint 3» også, så det skader jo aldri å hindre det med imgur-metoden min
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 223753|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Deleted on Apr 30, 2019 0:31:04 GMT 1

Deleted Avatar
Deleted


Medlem siden January 1970
0 poster
likerklikk
Apr 30, 2019 0:31:04 GMT 1        på mobilversjon       
Galaniitoluodda Avatar
Jeg er klar over at søkefunksjonen kan misbrukes under skattejakter og lignende, men jeg satser på at folk ikke gjør det (selv om nå tydeligvis innrømmer at han gjør det, aldeles frekt)

Dessverre er det ikke mulig å skru den av
Visste ikke at det var en regel mot det, trodde det var poenget, men har aldri tatt del i skattejakter anyway så ingen skade gjort.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 223776|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = Deleted|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>