Er du ny på siden? Lag deg en bruker her for å lese i forumet. Les mer om forumet her.


Oppdateringer fra crewet

Post by robsan on Apr 21, 2019 18:01:05 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,850 poster
667 likerklikk

Apr 21, 2019 18:01:05 GMT 1        på mobilversjon       
winterduck Avatar
Apr 21, 2019 14:55:08 GMT 1 @winterduck said:
Galaniitoluodda Avatar
Etter en innstilling fra Andetinget 29. august 2018 har vi i crewet omsider fått avsluttet den aldeles trege behandlingen av saken og opprettet et eget forum for tull og moro. Innstillingen kan leses nedenfor:

Nonsens! Crewets "vurdering" består av 7 sarkastiska inlägg från januari och några "specifika regler" finns inte. Motsätter mig ditt beslut.

Jag har själv svårt att se poängen med forumkategorin men ifall många vill ha den så har jag inga problem med det. Något jag däremot stör mig på är att kategorin finns på huvudsidan och framför allt att den visas högre upp än exempelvis kategorin för tidningar. Jag förespråkar egentligen att en sådan kategori ska vara en underkategori till ”Lek og moro” då forumet redan idag har fler huvudkategorier än vad som är optimalt.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 221736|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Apr 21, 2019 18:28:17 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,006 poster
3,988 likerklikk
Apr 21, 2019 18:28:17 GMT 1        på skrivebordsversjon       
@winterduck

Kategorien er nå flyttet under Samfunnet. Jeg planlegger å spørre brukerne om kategorien i medlemsundersøkelsen som jeg skal prøve å få ut innen utgangen av april. Selv om Andetinget vedtok å implementere den så må vi ta hensyn til at det var nesten et helt år siden og meningene kan ha endret seg. Hvis folk ikke vil ha den så blir den nok fjernet
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 221753|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Deleted on Apr 21, 2019 22:04:03 GMT 1

Deleted Avatar
Deleted


Medlem siden January 1970
0 poster
likerklikk
Apr 21, 2019 22:04:03 GMT 1        på skrivebordsversjon       
fp Avatar
Savner nynorsk
Saknar framleis nynorsk
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 221865|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = Deleted|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by The Fighter Andre on Apr 21, 2019 22:13:14 GMT 1

The Fighter Andre Avatar
The Fighter Andre
Hakkespettene
Klanleder

Medlem siden July 2015
5,962 poster
1,231 likerklikk
Apr 21, 2019 22:13:14 GMT 1        på skrivebordsversjon       
fp Avatar
fp Avatar
Savner nynorsk
Saknar framleis nynorsk
Eg foreslår at vi set opp ei veke på forumet der vi berre skriv nynorsk heile tida. Då tenkjer eg sjølvfølgjeleg at vi nordmenn skriv det, svenskane og danskane treng ikkje det.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 221871|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = The Fighter Andre|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Apr 21, 2019 22:21:19 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,850 poster
667 likerklikk
Apr 21, 2019 22:21:19 GMT 1        på skrivebordsversjon       
shapur Avatar
winterduck Avatar
Apr 21, 2019 18:20:02 GMT 1 @winterduck said:
Jag stöttar ditt förslag! Men jag vill nog hellre ha kategorin i samfunnet eftersom tull og moro känns lite som en kategori för det som inte är tillräckligt seriöst för samfunnet.

Edit: Men helst vill jag inte ha kvar kategorin över huvud taget.
Jag håller helt med er två att kategorin Tull og Moro är helt onödig. Vad är den avsedd för? Spam om jag förstått det rätt? Behöver den ens en egen forumkategori eller ens en eget underforum? Hade det inte räckt med en spamtråd i lekforumet, då spammande är just en lek...

@winterduck Om du vill bli av med kategorin, varför inte sända in detta som ett ärende till nästa Andetingsmöte?
Jag tycker att vi antingen tydligt borde klargöra vilken typ av innehåll som ska finnas i kategorin eller helt enkelt ta bort den som du föreslår. Är tanken att kategorin ska innehålla enbart spam och liknande eller kanske snarare diskussioner om mer oseriösa ämne? Jag anser att det är lite oklart för tillfället. Jag är alltså inte helt emot en sådant kategori men förstår inte riktigt vad som ska publiceras där och hur den skiljer sig från de redan existerande kategorierna.
Hur som helst väldigt bra att den flyttades då huvudsidan som sagt redan är ganska full.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 221877|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Deleted on Apr 21, 2019 22:42:46 GMT 1

Deleted Avatar
Deleted


Medlem siden January 1970
0 poster
likerklikk
Apr 21, 2019 22:42:46 GMT 1        på skrivebordsversjon       
The Fighter Andre Avatar
fp Avatar
Saknar framleis nynorsk
Eg foreslår at vi set opp ei veke på forumet der vi berre skriv nynorsk heile tida. Då tenkjer eg sjølvfølgjeleg sjølvsagt at vi nordmenn skriv det, svenskane og danskane treng ikkje det.
Jo, sjølvsagt må svenskane og danskane skrive det òg >:)))
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 221889|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = Deleted|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by The Fighter Andre on Apr 21, 2019 22:48:38 GMT 1

The Fighter Andre Avatar
The Fighter Andre
Hakkespettene
Klanleder

Medlem siden July 2015
5,962 poster
1,231 likerklikk
Apr 21, 2019 22:48:38 GMT 1        på skrivebordsversjon       
fp Avatar
The Fighter Andre Avatar
Eg foreslår at vi set opp ei veke på forumet der vi berre skriv nynorsk heile tida. Då tenkjer eg sjølvfølgjeleg sjølvsagt at vi nordmenn skriv det, svenskane og danskane treng ikkje det.
Jo, sjølvsagt må svenskane og danskane skrive det òg >:)))
Huff, der kom det ein feil. Skreiv litt fort :P

<ref>{{Referanse Dofo|Post = 221893|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = The Fighter Andre|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Deleted on Apr 21, 2019 22:51:16 GMT 1

Deleted Avatar
Deleted


Medlem siden January 1970
0 poster
likerklikk
Apr 21, 2019 22:51:16 GMT 1        på mobilversjon       
The Fighter Andre Avatar
fp Avatar
Jo, sjølvsagt må svenskane og danskane skrive det òg >:)))
Huff, der kom det ein feil. Skreiv litt fort :P


Du skal uansett ha skryt for å prøve, i motsetnad til dei fleste andre ;))
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 221895|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = Deleted|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Tralan on Apr 29, 2019 16:23:28 GMT 1

Tralan Avatar
Tralan
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
7,167 poster
1,667 likerklikk
Apr 29, 2019 16:23:28 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Galaniitoluodda Avatar
@winterduck

Kategorien er nå flyttet under Samfunnet.
Det ser ut som aktiviteten i rommet falt drastisk etter at du flyttet det. I en slik kritisk innledningsfase for tull og moro-forumet, er det essensielt med høy aktivitet og oppmerksomhet rundt rommet.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 222996|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = Tralan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Apr 29, 2019 22:34:16 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,850 poster
667 likerklikk
Apr 29, 2019 22:34:16 GMT 1        på skrivebordsversjon       
hejdå Avatar
shapur Avatar
Ja, det kan du ha rätt i. En fråga för både Andetinget och crewet att bita i. Jag föreslår att  skapar en undersökning om vad det är för forumkategorier medlemmar på donaldforum vill ha...
Vad som behövs är en sak. Jag tror det svåraste problemet snarare handlar om hur man delar upp innehållet. Jämför Samfunnet vs Underhållning vs Lek og moro vs Tull og moro. Det är ganska stor skillnad mellan kategorierna längst till vänster och längst till höger, men det kan vara desto svårare att dra gränserna däremellan. Jag anser dessutom att det är probledopiskt att intressant innehåll lätt kan försvinna i exempelvis Underhållningskategorin, jämfört med om samma inlägg skulle publiceras i Samfunnet. En kontraproduktiv organisering av forumet bidrar knappast till ökad aktivitet.
Jag håller absolut med om att det här är något som borde göras tydligare. Anledningen till att jag inte använder Tull og moro är eftersom att jag inte riktigt förstår riktigt vilken typ av innehåll som ska publiceras där. Detsamma gäller faktiskt Underhållning som jag knappt ens brukar läsa igenom. Någon typ av guide för vad som ska publiceras vad hade därför varit väldigt välkommet.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 223704|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Apr 29, 2019 22:35:55 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,006 poster
3,988 likerklikk
Apr 29, 2019 22:35:55 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Vi har diskutert dette med forumkategoriene litt i administrasjonen og skal prøve å få gjort noen endringer rundt dette. Vi skal også undersøke brukernes meninger om ting og tang så snart jeg får laget medlemsundersøkelsen som jeg har sagt at jeg skal lage snart i sånn 1 måned nå
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 223707|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Apr 29, 2019 22:43:34 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,006 poster
3,988 likerklikk
Apr 29, 2019 22:43:34 GMT 1        på skrivebordsversjon       
shapur Avatar
Galaniitoluodda Avatar
Vi har diskutert dette med forumkategoriene litt i administrasjonen og skal prøve å få gjort noen endringer rundt dette. Vi skal også undersøke brukernes meninger om ting og tang så snart jeg får laget medlemsundersøkelsen som jeg har sagt at jeg skal lage snart i sånn 1 måned nå
Du kanske kan skapa en diskussionstråd om det redan nu, där vi medlemmar kan komma med synpunkter på vilken sorts forumkategorier vi vill ha och vad de i så fall ska innehålla. Vilka kategorier är det folk vill ha?

Utöver detta, borde du verkligen göra något åt sökfunktionen, den är nästan omöjlig att söka i som du ju redan vet.
Skal se om jeg får opprettet en slik tråd her i løpet av de neste dagene. Inntil videre kan dere eventuelt diskutere her

Når det gjelder søkefunksjonen så er det egentlig ikke så mye jeg kan gjøre med den, den er litt dårlig men jeg har ingen muligheter til å endre på den egentlig
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 223722|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Apr 29, 2019 22:44:52 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,850 poster
667 likerklikk
Apr 29, 2019 22:44:52 GMT 1        på skrivebordsversjon       
shapur Avatar
Galaniitoluodda Avatar
Vi har diskutert dette med forumkategoriene litt i administrasjonen og skal prøve å få gjort noen endringer rundt dette. Vi skal også undersøke brukernes meninger om ting og tang så snart jeg får laget medlemsundersøkelsen som jeg har sagt at jeg skal lage snart i sånn 1 måned nå
Du kanske kan skapa en diskussionstråd om det redan nu, där vi medlemmar kan komma med synpunkter på vilken sorts forumkategorier vi vill ha och vad de i så fall ska innehålla. Vilka kategorier är det folk vill ha?

Utöver detta, borde du verkligen göra något åt sökfunktionen, den är nästan omöjlig att söka i som du ju redan vet.
Det hade också varit ett plus ifall det varit möjligt att stänga ner sökfunktionen vid event som exempelvis skattjakter eller citattävlingar ifall det skulle gå att lösa på något enkelt sätt.

Låter förövrigt bra med kategorierna.
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 223724|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by Galaniitoluodda on Apr 29, 2019 22:47:49 GMT 1

Galaniitoluodda Avatar
Galaniitoluodda
Milliardærene
Administrator

Medlem siden February 2015
15,006 poster
3,988 likerklikk
Apr 29, 2019 22:47:49 GMT 1        på skrivebordsversjon       
Jeg er klar over at søkefunksjonen kan misbrukes under skattejakter og lignende, men jeg satser på at folk ikke gjør det (selv om nå tydeligvis innrømmer at han gjør det, aldeles frekt)

Dessverre er det ikke mulig å skru den av
I want a family dynamic where we yell at each other all day and throw chairs
(2020)


<ref>{{Referanse Dofo|Post = 223730|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = Galaniitoluodda|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>

Post by robsan on Apr 29, 2019 22:50:45 GMT 1

robsan Avatar
robsan
Milliardærenes klanleder

Silver Tier Patron

Medlem siden February 2015
11,850 poster
667 likerklikk
Apr 29, 2019 22:50:45 GMT 1        på skrivebordsversjon       
hejdå Avatar
robsan Avatar
Det hade också varit ett plus ifall det varit möjligt att stänga ner sökfunktionen vid event som exempelvis skattjakter eller citattävlingar ifall det skulle gå att lösa på något enkelt sätt.

Låter förövrigt bra med kategorierna.
SLUTA det är min enda chans. älskar sökfunktionen
varför tror du att jag föreslog det då? finns det egentligen någon annan möjlig anledning än att jag vill förstöra för dig? Nå, I don't think så! x)
<ref>{{Referanse Dofo|Post = 223735|Tittel = Oppdateringer fra crewet|Utgiver = robsan|Utgitt = {{Dato|DD|MM|YYYY}} |Besøkt = {{Dato|{{subst:CURRENTDAY2}}|{{subst:CURRENTMONTH}}|{{subst:CURRENTYEAR}}}}}}</ref>